|
..:: ruszamy ::.. |
Witam!
Stan techniczny i wizualny gdy go kupilem:
Kiedy kupilem mojego simka w maju '05 stan techniczny byl tak jak i
wizualny - silnik do remontu, blachy do szpachlowania i malowania,
instalacja na biede byleby byl sprawny. Kupilem za 1200. Wszystko
wyremontowalem i odmalowalem, byl bardzo ladny i sprawny, wskaznik
licznika dochodzil do 90km/h (w rzeczywistosci bylo nieco ponad 70.)
Stan Obecny:
Stan w jakim znajduje sie na dzien dzisiejszy mozecie zobaczyc z 3 pierwszych fotek z mojego proflu
Co i jak przez te lata:
Tak wiec po roku uzytkowania Simsona, troszczeczke niewystarcazla
mi jego moc, ciagle braklo. Postanowilem zakupic cylinder 60tke i wraz
z nim dysze 72, oraz zebatke przednia 17 zebow. Mialem i mam w nim
nadal gaznik 16n3-2 (oryginalny od SRki). Tak jezdzil przez 1,5 roku.
Miewalem z nim takie problemy jak zaplon, regulacje gaznika,
pzreskakujacy starter, pare drobniejszych usterek tez. Na cylindrze
60tce almotu jezdzil do listopada, gdy postanowilem zrobic remont +
tuning (na 70tke) bo loze silnika peklo, rzucalo silnikiem w ramie
przez co lancuch przeskakiwal i sie ciezko ruszalo. Przyczynily sie do
remontu tez puszczajace simmeringi. Silnik rozpolowilem i zlozylem w
listopadzie '07.
Co w nim mam, co w nim robilem:
Mialem w nim przed obecnym remontem:
-Cylinder o srednicy 41mm
-Polskie lozyska
-Oryginalne tarcze sprzeglowe (4)
-Nowy starter z walkiem
-Zebatka zdawcza 17 zebow
-Nowy lancuch napedowy firmy Buechel
-Wszystkie pozostale czesci w silniku byly org, nie zmieniane (np Wal DDR, skrzynia itp)
Przy powyzszym najnowszym remoncie zmienilem:
-Wal korbowy - s70 z wypelniaczami (takie czerwone od Kniazia)
-Cylinder polski o srednicy 45mm (Dajacy pojemnosc 69,8ccm)
-Kosz sprzeglowy s70 firmy MZA
-Lozyska FAG C3 w calym silniku
-Wzmocnione loze silnika - spawane dodatkowe wsporniki i pierscienie (opisane w patentach)
Co dodalem by ulepszyc wyglad:
Odkad mialem Sima cos mi sie nie podobalo w wygladzie, po malym
incydencie z komarkiem kupilem owiewke Tigera (nie jest najgorsza, mi
sie podoba) Pare tygodni temu zalozylem neonki, postojowki, inne kolory
podswietlania, obrotomierz i pare innych dupereli tez :P
Dodam jeszcze ze jak go kupilem nie mial akumulatora, wstawilem
akumulator 12V i stopniowo przerabialem instalacje z 6 na 12V. Obecnie
mam tylko przednie swiatlo 6V, reszta 12. Zalozylem w nim alarm z
syreny samochodowej i montuje 2 boczne bagazniki (mialem tylko prawy),
lecz po pomalowaniu.
Pozdro i jak fajny TYLNI BLOTNIK ^^, NEONKI,
OBROTEK, no i ogolem SILNIK. Domyslam sie ze ze stanu zewnetrzengo w
postaci lakieru nie spodoba wam sie wogole heh, mi tez sie nie podoba.
Na szczescie w najblizszym czasie sie to zmieni.
|
|
|
|